האם אלומיניום מחליד?

אלומיניום היא מתכת טבעית שזמינה לנו בשפע, והיא נחשבת למתכת "ירוקה" במיוחד. לאלומיניום יש שימושים רבים וניתן למחזר אותה שוב ושוב, ולכן היא אחת מהמתכות הפופולריות ביותר בתעשייה. אולם, אנשים רבים שאינם מכירים את התכונות של אלומיניום נוטים לחשוב שהוא לא יחזיק מעמד. אחד החששות הרווחים ביותר בנוגע לאלומיניום הוא היווצרות של חלודה על המתכת. אולם, האם אלומיניום מחליד בכלל? האם פרופיל אלומיניום לא יחזיק מעמד לאורך שנים? התשובות כאן.

מה זו בעצם חלודה?

חלודה נוצרת בתהליך התחמצנות של מתכות שונות, כמו ברזל. כאשר מתכות שונות באות במגע עם חמצן או מים, מתחיל תהליך קורוזיה. תהליך ההתחמצנות הזה גורם להופעה של חלודה בשכבה מתקלפת ואדמדמה שכולנו מכירים.

ניתן לעצור את תהליך ההתחמצנות של מתכות ובכך למנוע היווצרות של חלודה נוספת. אולם, אם לא עוצרים את התהליך, חלודה ממשיכה להיווצר והיא בעצם מאכלת את המתכת הפגועה. חלודה גורמת לנזקים משמעותיים במראה של מתכות וגם בחוזק והיציבות שלהן. כאשר מתכות מחלידות בצורה נרחבת, הן עשויות להישבר ולהתפרק. לכן, כאשר מתכננים מבני מגורים או אפילו פריטים ביתיים, כמו פרגולות, צריך להימנע משימוש במתכות שנוטות להחליד.

האם אלומיניום יכול להחליד?

כעת שאתם יודעים מה זאת חלודה, הגיע הזמן לגלות אם גם אלומיניום נמנה ברשימה של מתכנות שנוטות להחליד. התשובה לכך היא מורכבת, שכן אלומיניום עובר תהליכי חמצון, אבל הוא לא מחליד. כאשר אלומיניום נחשף לחמצן לתקופות זמן ממושכות, הוא עובר התחמצנות.

אולם, במקום לפתח שכבת חלודה מתפוררת, אלומיניום מפתח שכבה דקיקה של אבקה לבנה הקרויה אלומיניום חמצני/אלומינה. השכבה הלבנה הזו לא רק שאינה מתפוררת, אלא היא מתקשה – מה שמספק שכבת הגנה לאלומיניום. כלומר, תהליך ההתחמצנות של אלומיניום לא מזיק לו, ולפעמים הוא אפילו תורם לו.

בשל כך, אלומיניום משמש למגוון תעשיות, לרבות תעשיית האוויר, הבנייה, תעשיית השייט, ועוד. מלבד העמידות של אלומיניום בפני חלודה, למתכת הזו יש תכונות נוספות שמבדלות אותה ממתכות אחרות. אלומיניום מבודד טמפרטורה בצורה מדהימה, הוא גמיש מבחינה עיצובית, הוא חזק במיוחד, והמשקל שלו קליל.

הודות לתכונות הללו, אלומיניום מחזיק במעמד במשך שנים ארוכות בכל מקום שבו הוא נמצא. ניתן לעבד אלומיניום למגוון צורות ומטרות, והוא מתאים לשלל פרויקטים. כדי שאלומיניום אכן יחזיק מעמד, הוא צריך להיות איכותי ולא להיות מעורבב עם מתכות אחרות שנוטות להחליד, כמו ברזל.

עבור צרכים מסחריים, עסקיים או פרטיים, חשוב לבחור בית מסחר לאלומיניום שמספק סחורה איכותית בלבד. בנוסף, חשוב לבחור מחסן אלומיניום שיכול לספק כמויות גדולות של אלומיניום שעומד בתקן הישראלי. בחברת Aluminum זמין לכם אלומיניום איכותי עבור מטרות מסחריות ופרטיות. חברתנו מספקת שירותי פרופיל אלומיניום עבור הצרכן הפרטי והמסחרי, ואנו מתחייבים לעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר. עם חברת אלומיניום לא תצטרכו לדאוג לקורוזיה. אנו מספקים אלומיניום איכותי לכל מטרה, והמומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם בנושא בכל עת שתרצו.

צריכים עזרה?
שיחת ייעוץ ללא עלות !

התקשרו ל-5118* או מלאו פרטים ונחזור אליכם